tirsdag 21. oktober 2014

Knokkellabyrinten

Knokkellabyrinten, eller "the maze of bones" som den er kalt på engelsk, er boken jeg har valgt å lese. Den er skrevet av forfatteren Rick Riordan og gitt ut av forlaget egmont i 2009, selv om originalen kom i 2008 på engelsk. Den er oversatt av Torstein Bugge Høverstad.
Boken valgte jeg fordi jeg hadde hørt om forfatteren. Søsteren min har lest en hel serie av hans bøker, og hun liker dem visst veldig godt. Dermed tenkte jeg at kanskje også denne var bra.
Boken fikk jeg for mange år siden, men jeg har aldri lest den, så jeg så dette som en fin mulighet. Den ser ut til å være spennende og for ungdom.
Utfra det jeg har lest på baksiden og de få sidene jeg har lest til nå, ser det ut som den handler om en bestemor full av hemmeligheter som etterhvert dør. I testamentet står det at de får velge mellom 1 million kroner eller det første sporet i en skattejakt som kan gjøre dem til de rikeste i verden, men bare en av dem kan vinne. Hovedpersonene i denne boken er søsknene Amy og Dan som er barnebarnene til Grace, altså hun med testamentet, som har sagt ja til skattejakten og fått det første sporet av alle 39.

1 kommentar:

  1. Fin presentasjon av hva boka handler om. Tips om bøker å lese kan absolutt gi flotte leseropplevelser, så da venter vi på fortsettelsen, ditt neste innlegg,

    SvarSlett